Skupina AMC letos slaví 30. výročí vzniku společnosti, a proto jsme se rozhodli Vám stručně představit naši historii. Naše firma začala v ranných 90. letech opravovat socialistické vozy, jelikož se tohoto řemesla mnoho lidí i podniků vzdalo. Jenže na našich cestách jezdilo stále mnoho východních aut, stále byla poptávka po náhradních dílech, opravách, péči a údržbě.
Krátce na to jsme začali pracovat na dovozech rumunských automobilů značky ARO, čímž jsme na český trh přinesli cenově dostupná terénní vozidla určená pro širokou veřejnost. Zatímco západní konkurence stála milion korun, naše ARO 200 tisíc. Jako prvním se nám podařilo do modelů ARO zastavět vznětový motor Andoria a založit značku BUGARO, která měla rumunské vozy postavit proti tehdy silnému Hummeru. Jenže továrna zkrachovala a my se rozhlíželi dále na východ.
Opět se nám jakožto průkopníkům podařilo do Česka dostat terénní užitkové vozy GAZelle, díky čemuž jsme vyplnili poptávku po cenově dostupných, avšak schopných modelech. Naše portfolio se dále rozrostlo o off-roady značek Honker, Lublin, Dongfeng Mini nebo Gonow, ale také jsme naplno rozjeli import modelů UAZ. Ty se nakonec ukázaly jako nejsilnější modelovou řadou, proto jsme se rozhodli nahradit jejich tehdy žíznivé zážehové motory moderními vznětovými čtyřválci Andoria.
K autům značky UAZ jsme přidali automobily LADA a postupně od typu Niva pracovali na rozšíření portfolia. Záhy na to jsme získali zastoupení pro těžké nákladní automobily KAMAZ a rozjeli import speciálů typu Petrovich či Marsh. Všechny značky našeho portfolia stoupaly v povědomí a expandovaly do zahraničí, ovšem poté došlo k rapidnímu útlumu vyvolaném konfliktem na Ukrajině a zavedením sankcí vůči vybraným východním automobilkám.
Zabředli jsme proto do nových projektů a představili půjčovnu všeho nazvanou Omnirent, obuli se do nákladních vozidel BMC, představili novou platformu na schvalování vozidel i doplňků AMC Automotive a také otevřeli tržní náruč čínským automobilům značek Dongfeng, SWM, Great Wall či BAIC.