Titulem nejprodávanějšího modelu značky Lada se v Česku dosud může pyšnit model 4x4 Niva, ovšem ne na dlouho. Na popularitě nabírá čím dál více modelová řada Bronto 212140. Jak takové auto vzniká?
V továrně Lada vezmou sériovou Ladu 4x4 a pustí se do kompletní přestavby. Základní lakování čítá standardní barvy, ovšem v nabídce najdeme také několik druhů maskovacích nástřiků. Sériové ocelové disky putují pryč a nahrazují je černá 15palcová litá kola s terénní obutím v podobě Mud-Terrain pneumatik o rozměru 235/75.
Změnu převodových poměrů zajistí instalace samosvorných diferenciálů do obou náprav a k zesílení zadní tuhé nápravy dopomáhá speciální výztuha. Celé auto musí trochu vyrůst, proto mu výrobce nadělí doping v podobně sady pro zvýšení světlé výšky, která obsahuje i zesílené tlumiče a pružiny. Jelikož kola přesahují do stran, doplní řemeslníci ještě rozšiřovací lemy na blatníky. Závěrečnou úpravu exteriéru dovrší lepené emblémy studia, takže se z Lady 4×4 stane Bronto 212140.
Interiér dostane dodatečnou výbavu, a to manuální klimatizaci, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, jiné čalounění sedadel nebo volant z modelu Urban. Celý posez se zvýší, a tudíž poskytne lepší výhled z vozidla. Bronto se nabízí nově také v základní verzi Active bez klimatizace a samosvorných diferenciálů, čímž se stane ideálním prostředkem pro komfortnější silniční cestování.