Modelová řada 2019 přinese zásadní změny pod kapotou. Jde hlavně o nový motor z dílen ruské motorárny ZMZ. Osvědčený šestnáctiventilový agregát s vícebodovým vstřikováním debutoval už v užitkovém modelu UAZ Profi, ale nyní se dostal i pod kapotu terénního vozu UAZ Patriot. Tato pohonná jednotka nabídne výkon 150 koňských sil při 5 000 otáčkách za minutu a točivý moment 235 Nm od 2 650 otáček za minutu. Změnou prošel také systém řazení, kde má své místo tlumič vibrací. Nová je také přední tuhá náprava, opět převzatá z modelu UAZ Profi. Na autě najdete také nové druhy litých kol.
Uvnitř na vás čekají čtyři úchopná madla, přepracovaná řadicí páka pětirychlostní manuální převodovky a nový multimediální systém s operačním systémem Android a možností připojení k internetu a zrcadlení mobilního telefonu.
I po úpravách byla zachována světlá výška 210 milimetrů, nájezdový úhel 35 stupňů a sjíždějící úhel 30 stupňů. Vůz jde vybavit také elektricky ovládanou uzávěrkou zadního diferenciálu, předehřevem motoru s funkcí nezávislého topení, dodatečným ventilátorem pro cestující vzadu a dvěma novými barvami, a to zelenou a modrou.